MY NAME IS FARAH NABILAH A.R. AND THIS IS A LOVE SHARING. WELCOME AND MAY PEACE BE UPON YOU :)

Sunday, December 2, 2012

life is a recording.


(1) semalam semasa lampu merah, saya sempat melihat beberapa video dalam phone. suka ada, lega ada, malu ada, rindu ada, kelakar ada. memories are meant to be kept, saya mmg suka merakam gambar dan video sbgi kenangan, utk sy lihat dan tonton bila sy rasa perlu. dan sy masih tahu, life won't last forever. ye saya masih sedar hakikat itu. sbb itu, smlm, smasa melihat video2 itu, sy teringat kata2 Dr. Israr Ahmad Khan, lecturer FAVOURITE(!) (siapa nak ambil Sciences of Quran next year, tlg lah ambil dgn dia. k iklan jap). beliau kata "life is a recording". betullah tu, setiap yang kita buat, semuanya dirakam. bygkan sendiri you are setting a camera infront of you, all things you do will be recorded, not even a single act left out. the film is rolling, recording. mcm tu lah hidup ni, semuanya sdg dirakam. yg hebatnya, bukan luaran je dirakam. tp segala dalaman, yg di dalam hati, di benak fikiran, itu pon dirakam. cuba lah lihat balik video yg anda ada di dalamnya, apa yg anda rasa tika itu? bygkan nnti, di akhirat, semuanya melihat. saat menonton itu: penentu perasaan anda, lega kah, menyesal kah.

astaghfirullahalazim..

the film is rolling. life is a recording. 


(2) hey, so soon by Maher Zain is playing.

PLS CLICK PLAY BEFORE YOU CONTINUE READING BEAUTIFUL PEOPLE. thank you ^^,




sy baru bluetooth lagu ni tadi. sarah yg ingatkan masa dating kitorang hari tu, hm, dating selepas hampir 2 tahun rasa kehilangan dia. tp sy tahu, Allah sbnrnya tgh bagi ruang kat diri masing2.

dan wktu ni, sy tgh teringat ayah Sarah. kisah silam antara sy dan sarah dahulu tiba2 segar di ingatan. bagaimana nakalnya kami dahulu. dan bagaimana gigihnya ibu bapa kami dalam proses mendidik kami supaya jadi baik sikit. ehe he. ummi dan baba Sarah, sy tak tahu knp, tp sy rasa syg kat mrk. syg dia yg, tak sama mcm rasa syg kat parents kwn2 yg lain. mungkin sbb sejarah kami dahulu. haha, mana taknya, wktu zaman tu sy pernah je dimarahi baba Sarah. dan bbrapa insiden lain yg menakutkan. mmg patut terima pon. haha.

skrg rasa mcm, terima kasih, dan minta maaf uncle.

smasa mendapat berita ttg kematian baba Sarah, sy terkejut sgt. saya terkesan, saya terkilan betul.

oh dunia, kau hanya sementara. tapi kau sangat penting, sbb kau jambatan kami ke akhirat sana.
engkau juga sgt penting. sbb engkau adalah tanah yang sgt subur untuk bercucuk tanam. dan dari engkau, cucuk tanam ini istimewa, kerana hasilnya, akan kita kutip di sana...

Uncle Ahmad Izuddin, sy mendoakan yang terbaik untuk pakcik di sana. insyaAllah saya dan Sarah akan berusaha untuk jadi lebih baik dari masa ke semasa. semoga segala doa dan kebaikan yg Sarah lakukan akan sampai juga pd uncle. terima kasih atas kesabaran uncle dalam mendidik Sarah, and indirectly, saya. dulu sy masih mentah, saya tak mengerti ttg ini semua. Alhamdulillah, kini Allah beri petunjuk dan kefahaman ttg hakikat dunia, sy harap doa sy akan dpt membantu uncle. semoga kehidupan uncle di sana lebih baik dari kehidupan di dunia ini. aminn ya Rabb.

mendoakan arwah atok dan opah juga..

world is a place of leaving,
(Yasmin Mogahed)


AND THAT TO YOUR LORD, IS THE FINAL GOAL (QURAN, 53:42)







No comments:

Post a Comment