MY NAME IS FARAH NABILAH A.R. AND THIS IS A LOVE SHARING. WELCOME AND MAY PEACE BE UPON YOU :)

Saturday, October 15, 2011

risau

bismillahirrahmanirrohim

aku risau. ye, dr awal cuti lagi aku risau. aku risau aku makin jauh dr Dia. aku risau dgn persekitaran dan waktu yg terlalu lapang membuatkan aku makin alpa dan lalai dr mengingati Dia. Dia yg tak pernah melupakanku. aku bukan nak emosional. tp mmg aku ber-emosi. tiba2 mood aku nak ckp 'aku'. aku sedih aku geram aku risau.

kdg2 aku rasa mcm lebih suka mengasingkan diri dgn dunia luar. bukan utk jd anti-social. tp aku risau. aku tidak suka dgn kebanyakan pemandangan yg ada di dunia kini tp pd masa yg sama aku juga risau sbb aku ada nafsu. dan di sekeliling aku ada byk syaitan2 yg aku tidak lihat juga yg aku lihat. syaitan yg bertopengkan manusia. 

syaitan. jahat. aku tak suka kau. malah aku benci

aku tau kau pandai. kau kalau dtg nak hasut aku, kau tak dtg bodoh2. kau dtg cantik2. kau dtg dgn penuh perhiasan dan kau suka sgt buat apa yg hak dan batil nampak samar2. walau mcm mana cerdik pon kau. aku tak takut kat kau. sbb aku ada Allah. dan aku akan sentiasa doa dgn Allah supaya lindungi aku drpd kau. hanya dgn kuasa dan izin Allah aku takkan termakan dgn hasutan kau. dan kau sendiri tahu, Allah itu Maha Pengasih dan Maha Berkuasa. aku ulang lagi sekali, aku tak takut dgn kau.



aku cuma risau dgn diri sendiri.

tp diri sendiri bukan kesihatan yg aku risaukan, bukan harta yg aku risaukan, tp iman.
iman yg paling aku risaukan. aqidahku. 

aku tak mahu mudah goyah. 

sebab aku milik Allah

"MilikNya lah apa yg ada di langit, apa yg ada di bumi, apa yg ada di antara keduanya, dan apa yg ada di bwh tanah"
20 : 6 

No comments:

Post a Comment