MY NAME IS FARAH NABILAH A.R. AND THIS IS A LOVE SHARING. WELCOME AND MAY PEACE BE UPON YOU :)

Wednesday, December 22, 2010

semua orang akan melalui fasa itu

ya, fasa itu. fasa di mana akal dan pemikiran kita masih belum mencapai tahap kematangan yg utuh dan nafsu menjadi telunjuk perjalanan. 


dan sekarang, saya rasa bhw org yg berada dkat shj dgn saya serta keluarga sdg melalui fasa tersebut dan masih belum sedar bhw mindanya sdg berada di bwh pgaruh hawa nafsu. tp, tak boleh nak salahkan dia shj, krn mungkin persekitarannya sendiri yg membuatkan dia mencari sesuatu yg boleh mengisi kekosongan serta kesunyian hari2nya. kasihan saya lihat dia, saya fhm, saya juga pernah melalui kehidupan sprti itu namun Alhamdulillah, sybersyukur sgt krn sy mempunyai family yg mampu menyedarkan saya dan terus bersabar membimbing sy ke arah jalan yg benar dan tidak terus bergelumang dgn maksiat. (terima kasih ibu abah, akak abang adik dan lain :')) tapi apa yg buat saya geram ialah apbila dia cuba menyifatkan orang yg telah melaporkan perbuatannya kepada pihak yg brtggjwb bhw cermin diri anda dulu, cuba tgok org yg patut anda pertggjwbkan tu bukannya baik sgt. dan org tu adlh saya. ya Allah apa masalah kau dooooh !@#$ ha kan, marah ni. bukan apa, perkara yg dilaporkn itu adlh atas dasar concern a.k.a prihatin dan hnya satu tindakan awl sblm berlakunya perkara yg tdk diingini tanpa ada niat buruk yg lain, so tak pasal2 dia marah dan nak cakap mcm tu sdgkan org yg laporkan itu org tulah, kau marah dia lps tu nak libatkan org lain lps tu buat aku rasa bersalah and come on, memang aku mengaku aku takdelah baik sgt but at least aku jujur okay. mgkin dulu aku ada sikit mcm kau tp skrg Alhamdulillah aku dah berubah. nakal2 aku pon, aku kawal diri aku yg terbaik aku boleh. and aku takde nak ckp kat org yg prnh report psl aku dulu kat fmly aku mcm eleh kau mcm lah baik sgt nak report2, sbb mmg aku tahu aku salah. blk tu kena marah. aku x blame org tu, memang padan muka aku pon. cuma masa zaman aku tu aku je degil nak buat lagi, hm. kisah silam. tapi kau, helloo amar makruf nahi mungkar ok. punyalah kau berlagak baik depan aku minta2 tolong semua aku pon takdelah nak kecoh apa benda yg kau dh buat semua tu tiba2 org yg brtggjwb kat ats aku report psl kau, kau nk ckp aku ni mcm baik sgt. aik? apa kejadah kau ni. Alhamdulillah, nsb baik org yg dpt berita ini masih percaya pada aku, hanya Allah yg tahu betapa bersyukurnya aku bila diri ini masih dipercayai slps byk kesalahan yg aku dh buat sblm ini (terima kasih sgt2 :')). haish, aku risau sgt kau tau taaaak. tapi yelah aku tak boleh nak benci kau, kau saudara sesama Islam aku, patutnya aku bantu kau, sblm ini aku ada cuba sikit2 tapi tah, lepas benda ni, aku tak tahu lah cmne. moga Allah beri kesabaran pd aku. dan beri petunjuk pada kau.


hari ini juga saya dpt berita yg mengejutkan psl seorang lagi teman. saya pernah juga terfikir ttg perkara ini tp mcm, neeeh insyaAllah tak lah dia jd mcm tu. kerana zaman kecilnya yg begitu membanggakan serta karakternya yg boleh mmbawa dia jauh ke arah kejayaan. tapi yelah, sekali lagi seorang manusia yg berada dlm alam persekolahan mngh ini mengalami mslh yg biasa utk umur2 mcm dia. lalai seketika. yelah, setiap manusia itu akan melakukan kesalahan. terpulang pada dia utk sedar dan kembali memperbaikinya atau terus bergelumang di dalamnya. kt tak boleh juga nak kutuk org mcm ni sbb mana tahu satu hari nanti, dia tu akan jd lebih bagus drpd kita. lgpon usianya masih muda, jiwanya sdg memberontak dan mengejar keasyikan dunia. moga2 Allah memberi petunjuk serta hidayah kepadanya dan beri kesabaran kpd keluarganya spy dpt bimbing dia semula ke arah kebaikan. amiin


No comments:

Post a Comment